неделя, 26 ноември 2023 г.

БУРЯТА ВЪТРЕ В МЕН



(Посветено на моят първороден син! 💞) 


Отдавна запознах се с тази дама,

с името печално Самота.

На пръсти знам житейската й драма

и нейната нерадостна съдба.


Компаниите шумни, не обича.

Тя търси само хора като мен.

На тях безпрекословно се обрича.

И бавно ги обсебва. Ден, след ден. 


Затворник съм в тленното си тяло!

А тъй жадувам в утринна роса,

да се търкалям!... Да ме брули вятър

на някой връх, вплел свежи пръсти в моята коса!


До пълна изнемога аз, да тичам!...

В локвите да скачам,... ей така!...

И морски пясък между пръстите ми, да се стича

зрънце, подир зрънце,... като река!...

На ехото, да мога, да извикам

от хребета планински, с пълен глас,

какво жадувам... и кого обичам!

И в живота кой е, мой компас!


На Удсток, да се бутам в тълпата, изхвърлил инвалидната количка!... 

С мотор, да се надбягвам аз с вятъра!...

В шепите ми, да се сгуши птичка!...


Без дъх останал, да танцувам салса

на лудата фиеста насред Рио!... 

Живота не е съдник!... Не наказва!...

Живота е стихия!... И магия!... 


До болка, да прегръщам!... Да не пускам!...

И на ръце, да нося до олтара!...

Ни' миг в живота аз, да не пропускам!...

Като експрес, край някой малка гара!... 


Ала след миг, излизам от фантазма!...

Реалността бездушна, ме обтича!...

В пореден спазъм, тялото отказва!...

Една сълза, по скулата се стича!


И пак, съм в инвалидната количка!...

Животът зад прозореца минава!...

Съзнанието ми кращи и блъска истерично!...

Не, нама да се дам! Не ще оставя 

аз мечтите си, да отлетят

като невинни птички!

Защо само тялото е тленно!

Духът... Духът, той винаги остава!

И хората, които те обичат!


Ивайло Апостолов 

21 ноември 2021


Няма коментари:

Публикуване на коментар

В НАВЕЧЕРИЕТО НА ВЪЗКРЕСЕНИЕ

сн. Internet С премъдрост Бог създаде ни от кал, за да сме тясно свързани с Земята.  Даде ни избор, свобода, но не морал...  Пожертва син, д...