вторник, 9 януари 2018 г.

Причини за липсата на напредък в процесът на рехабилитация



(Първо искам да поясня, че това са ВЪЗМОЖНИ причини, които се срещат отделно и в различни комбинации, но НЕ Задължително. Така че НЕ трябва да се приемат себеотносно !)

  1. Родителите не разбират достатъчно добре същността на преоблема на детето си или отказват да го приемат
  2.  Нереалистичи очаквения
2.1.От страна на родителите
2.2. От страна на специалистите
  1. Недостатъчна или неправилна рехабилитация
  2. Все още не сте открили, подходящият за Вас и детето Ви рехабилитатор
  3. Липса на съдействие в процесът на рехабилитация от страна на родителите и цялостно делегиране на отговорността за
  4. Родителите прегарят прекалено бързо, поради недостатъчнато разбиране естеството на проблема.
  5. При по тежките диагнози специалисте прегарят, въпреки яснотата за състоянието на детето и спецификата и състоянието му, тъй като голяма част от специалистите „гонят резултност“.
  6. Недостатъчно съдействие и екипност межу различните ангажирани в работата с детето специалистите или между отделните специалистите и родителите на детето
  7. Недостатъчно разбиране за комплексността на проблема и на комплексността на възстановяването на този проект, работи се „на парче“ и се лекуват Симптомите вместо пациента. Какво има предвид:
-          Разширяването обема на движение и двигателни умения зависи както от чисто физическото въздействие – масажи, екстензии и други , така и от усъваршенстването на волевия контрол на крайниците от страна на Главния мозък и периферната нервн система. Тези дейности , извършвани от кинезитерапевтите и рехабилитаторите, освен че отпускат мускулните крампи и увеличават мускулната маса, водят до Развитието на Интелекта и „приучаване на мозъка на правилните позиции на тялото и правилните движения; Развитието на Интелекта зависи освен от чисто „механичната“ двигателна активност и натоварване на тялото още от няколко основни фактора. Например: Предвижването в пространството (говоря Не за движението на частите на тялото една спрямо друга , а за физическото му преместване на по-големи растояния) освен, те носят НОВА ИНФОРМАЦИЯ; НОВИ ВПЕЧАТЛЕНИЯ; НОВИ ЕМОЦИИ  и т.н., които доппълнително стимулират Сенориката и Възприятията. Развиват Вниманието, Концентрацията и Мисленето , съответно и Интелекта. Другото което подпомага развитието на Интелекта е Езика.
-          Езика, обогатява не само понятийния апарат, съответно пасивният и активен речник, но цялостното разбиране, подпомага преминаването от нагледнообразно и нагладно-действено мислене, към абстрактно, творческо и логческо мислене и т.н
-          Обратно, Развитието на Езика е невъзможно, без Речево-говорна Терапия Рехабилитация, а често е необходима и Хранителна Терапия.
Хранителната терапия, развива и укрепва лицевата мускулатура и мускулатурата на дъвкателния и Речво-говорния апарат, без които, както и без правилно дишане, говор е невъзможен.
-          От друга страна, развитието на емоционално-волевата свера, пък е в основата на устойчивото развитие на волевият контрол при всяка дейност.

С всичко това искам да кажа, че цялостният процес на развитие и надграждане за компенсиране на дефицитите при изоставане в развитието на детето с включени двигателни дефицити е многостранно и сложно обусловен процес (дори на пръв поглед да не изглежда така) и колкото по-добре разбират това и по-ефективно си взаимодеистват, всички ангажирани в този процес специалисти, толкова е по-вероятен желаният от всички цялостен напредък. 
снимка: wolturnus.dk

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ЗА ДОСТЪПНОСТТА У НАС И НАВЪН

  Като говорим за свобода на придвижване и достъпна среда, тук в Кавала, на по-малко от 400 км от София нещата са правени с много повече мис...