петък, 21 август 2020 г.

Главният мозък и речта

 

        Свикнали сме да мислим, че главния мозък е мозъчната структура 🧠 отговаряща за координирането на движенията. Но има все повече доказателства за участието на най-младата му част - neocerebellum в контрола на висшите умствени функции, включително речта! 🗣 Аз това участие в контрола и координацията на висшите умствени функции не е нищо по-малко от осигуряването на ловкост на движенията.

🧠 Концепцията за влиянието на мозъка върху когнитивните процеси се формира сравнително наскоро. През 1997 година в САЩ е публикувана първата в света монография ′′ Мозък и когниция В допълнение към обобщаването на всички знания на мозъка по това време, беше описано още, че различни мозъчни патологии водят до широк спектър от нарушения психични функции под формата на нарушения на планиране, абстрактно мислене, работна памет, недостиг на пространствени функции, реч , емоционално-лични промени.
🧠 Когато главния мозък се обезсмисли, речта се разрушава (става трудно да се свържат звуци в срички и думи), намаляването на мускулатурата на гласовия апарат се извършва неправилно (речта се скандира, нарушават се гладкостта и темпото) Не мога да повярвам.
🧠 Всичко това ни води до необходимостта да работим върху развитието на мозъчните функции в комплексна терапия, насочена към развитието на речта.
👨 👦 👩 👧 Какво могат да направят родителите за развитието на мозъка?
🤸🏼 ♀️ Всъщност вие сте добре известни с класове, които ще помогнат за стимулиране на мозъка:
💡 Отбийте се
💡 Батут
💡 Пързалки
💡 Велосипед
💡 ролери и скейтбордове
💡 Пръстени и трапец
💡 Балансиращи дъски
Има и специални класове за стимулиране на мозъка, които са съвкупност от упражнения върху различни черупки.
🧠💛 обичайте мозъка и той ще ви помогне да развиете нови способности!


Източник: Neuroland

Няма коментари:

Публикуване на коментар

В НАВЕЧЕРИЕТО НА ВЪЗКРЕСЕНИЕ

сн. Internet С премъдрост Бог създаде ни от кал, за да сме тясно свързани с Земята.  Даде ни избор, свобода, но не морал...  Пожертва син, д...