неделя, 4 октомври 2020 г.

За Балоните и Щастието


 "Една учителка купила много балони и накарала децата да ги надуят и всяко дете да напише своето име на балона. Когато били готови, децата пуснали всички балони в залата. Учителката ги разбъркала и им дала 5 мин. всяко дете да намери балон със своето име.

Развълнувани, децата бързо започнали да ровят балоните, трескаво търсели, но времето напредвало и никое не успяло да намери балона си. Тогава учителката им дала друга задача: "Сега вземете най-близкия балон и го подайте на детето, на което е написано името му." За минути, всички деца получили балон със своето име.

Учителката се обърнала към децата с думите:

"Балоните са като Щастието. Никой не може да го открие като търси само своето собствено. Но пък, когато покажем загриженост и подкрепа един към друг, всеки ще открие своето щастие по възможно най-бързия начин" 💖

от нета


петък, 2 октомври 2020 г.

Хора ЧУВСТВАЙТЕ! 💖



сн. indianexpress.com

Хора, ЧУВСТВАЙТЕ!

Чувствайте и изразявайте мислите и чувствата си, едни пред други ! 

Леността (една от формите на която е апатията), неслучайно е един от 7те смъртни гряха. Но е и може би, най-смъртоносния!

Не гневът, не похотта или дори страхът ще ни погубят. Тях можеш някак, да опитомиш, макар и трудно! Но Ленността, не! Тя изпива бавно жизнените ни сокове! Изцежда силите и енергията ни капка, по капка и задушава желанието ни, за промяна!... Тя притъпява сетивата ни и замъглява огледалото, с което отразяваме, чуждите (та дори и собствените си) емоции, докато изтрие съвсем от съзнанието и сърцето ни, тяхното значение.... 

И тя, ще погуби, първо Човеците, в нас. Ще разпука и разпилее брънките на Общността. Докато най-после унищожи и нас самите, и Човечеството!

Преди да се оплакваш... и преди, да сочиш с пръст! 💖...

 


     Обикнивено сме свикнали, да се оплакваме от нещата които ни се случват. Тази наша вътрешна убеденост в това, до каква степен носим отговорност и имаме контрол върху действията си и техните последствия, специалистите наричат локализация на контрола. 
    Когато срещнем предизвикателство в живота си, чувстваме ли, че имаме контрол над резултата? Или вярваме, че просто сме в ръцете на сили извън нас?
    Ако вярваме, че имаме контрол върху случващото се, значи имате онова, което психолозите наричат вътрешен локус на контрол. Ако смятате, че нямаме никакъв контрол върху случващото се и вината за него е в нещо извън нас, тогава имаме онова, което е известно като външен локус на контрола.
     Локусът на контрол не е константа, а променлива вличина и с времето може, да премине от един, в друг. Той може да повлияе не само на начина, по който отговаряме на събитията, които се случват в живота ни, но и на мотивацията да предприемеме действия.
     Ако смятаме, че държим съдбата в ръцете си, е по-вероятно да предприемем действия, за да променим ситуацията в която се намираме, когато е необходимо.      Ако от друга страна смятате, че резултатът е извън вашите сили, може да е по-малко вероятно да работите за промяна.
    "Локализацията на контрола е вярата в това дали резултатите от нашите действия са зависими от онова, което правим (ориентация за вътрешен контрол), или от събития извън нашия личен контрол (външна ориентация)", казва психологът Филип Зимбардо в книгата си Psychology and Life (1957).

    Така че преди следващият път да започнем да се оплакваме отново, е добре да помислим още веднъж! 

??? 

    Преди да се оплакваш от живота, помисли за тези, които твърде рано са го напуснали. И за онези, които имат хиляди причини, но въпреки това, му се наслаждават истински! 

    Преди да се оплакваш от децата си, помисли за тези, които мечтаят за деца, но не могат да имат. Помисли и за това, че децата, които възпитаваш Днес, ще бъдат Родителите, които ще възпитават внуците ти, Утре! 

    Преди да се караш за безпорядъка в дома ти и затова, че трябва да го чистиш и подреждаш отново, помисли за тези, които живеят на улицата. И не забравяй за онези, чиито дом е стирилно чист и подреден, защото в него няма кой, да разхвърля... но и да сложи ръка на рамото ти, когато имаш нужда! Чистотата и редът могат да ти донесат покой, но не и щастие. 

    Преди да оплакваш износените дрехи и обувки на децата си и счупените им играчки, помисли за онези, чиито деца са с лъскави нови дрешки, обувки и играчки, защото могат само да мечтаят, да могат да играят с тях, като им се наслаждават истински! 

    Преди да се оплакваш от разстоянието, което трябва да пропътуваш, помисли за тези, които изминават такива разстояния пеш и за онези, които жадуват за пътуване, но са приковани в леглото или дома си. 

     Когато се умориш и се оплакваш от работата си, помисли за безработните, инвалидите и всички, които мечтаят да работят! 

     Не бързай да сочиш с пръст и да осъждаш когото и да е! Помни, че безгрешни хора няма и... огледай добре, дали ръцете с които сочиш, са чисти! 


По публикация на приятелката ми 

Ваня Вълева  💝

вторник, 29 септември 2020 г.

Отново за мечите и онова, в което те се превръщат!



    Обикновено първите ни детски мечти си приличат. Момченцата си мечтаят, да станат полицаи, пожарникари или други " супергерои от ежедневието ", а момиченцата - принцеси, лекарки, учителки и т.н.(Макар и в последно време, последните да не са прекалено атрактивни, за мечтаене. )

По-късно обаче, тези ранни детски мечти се заместват от други, далеч по конкретни, интимно-лични и реално възможни мечти, които до голяма степен ни определят като хора и дават насоката на живота ни! За съжаление, някъде по житейският си път много от нас се отказват от тези свои мечти, тъй като губят мотивация и увереност, в способността си да ги постигнат или смисъл за ги постигането им! Други ги продават, като ги пренасят в жертва на Мамона, на по-голямата сигурност или кариера! Така обаче, губейки мечтите си, губим част от себе си. Променяме се и променяме живота си, заменяйки живота, който сме искали с живот, с който се примиряваме.
Онова което радва и вдъхва надежда обаче е, че макар и рядко, все още има хора, които изпробват и надскачат собствените си граници, правейки скок в промяната, в положителна посока! 💖
Именно те, задвижват "колелото на историята" напред, за всички! 💝 🍀

Животът е сложно уравнение,с много неизвистни


    Животът е сложно уравнение, с много неизвистни, при което смъртта е единствената константа и на което всеки сам открива формулата за щастие.

    За разлика от математиката обаче, в живота рядко 1+1=2 и колкото по-прости са "числата", с които се извършват действията, толкова по-голям е крайния резултат за онзи който прави сметките и толкова по-лесно оперира той с тях.

неделя, 27 септември 2020 г.

Иновативен метод на терапия, ще помага да децата с аутизъм се научат да разпознават по-добре емоциите на заобикалящите, твърдят учени



"Учените са разработили нов метод за терапия, който помага да децата с аутизъм се научат да разпознават по-добре емоциите на заобикалящите, съобщава в журнала Digital Medecine. За това се използват очила за" допълваща реалност" Google Glass, които разполагат с приложение, чрез което определят, какви чувства изразяват околните и информират своя собственик.

Децата, страдащи от разстройството в аутистичния спектър, изпитват съществени затруднения при установяване на зрителен контакт, в разпознаването на лицевите изражения и мимиките на хората, а също така и в социалните взаимодействия. Наблюденията показват, че пациентите трудно отличават очудването от страха, както и по-фините емоционални нюанси. Днес за лечението на някои симптоми на това състияние се използва изследване и анализ на поведението. И ако той започне да се използва в достатъчно ранна детска възраст, може да се постигне значително подобряване на състоянието на детето. Въпреки това днес, все още много хорс не могат, да си позволят заплатената работа с терапевт, а специалистите не достигат.
Авторите на новата разработка под ръководството Джен Даниелс, от Стенфордския Университет смятат, че са намерили метод на терапии, които може да се провежда самостоятелно. Те използват система за машинно обучение, чрез която се натренирва разположението на осем водещи емоции: щастие, тъга, гняв, отвращение, очудване, страх, презрение и неутрална емоция. Програмата се настройва за смартфон на база Android, който с свързва с очите, създавайки "допълваща реалност" Google Glass и съобщава в режим на реалното време, какви емоции изпитват обкръжаващите хора. За да проверят ефективността от приложеното на метода, учените са провели пилотно изследване с 14 деца с разстройство в аутентичния спектър. В течение на 72 дни (средно) те са използвали очилата вкъщи. Средната възраст на учасрниците в експееимента е била 7 години и 6 месеца. Двенадесет от всички 14 семейства, съобщават за увеличаване честотата на зрителният контакта с околните. Средното подобрение по скалата за социална отзивчивост (SRS-2), която оценява способността за общуване, е 7 пункта. При четири участника за времето на изследванията аутизмът преминал от тежка форми в средната. Въпреки това е важно да се отбележи, че в изследванията не е имало контролирана група, с която може да се сравняват резултатите, като се има предвид това, не може със абсолютна сигурност да се каже еднозначно, че насъпилото подобрение е в следствие на, използването на Google Glass.
Аутизмът е крайно популярна тема в невробиологичните изследвания, но точнен отговор на въпроса "на какво се дължи" , днес все още няма. Учените предполагат, че повишен риск за детето възниква при диабет у майката, или определени генни мутации на митохондриалната ДНК, а също така мутации на гена CHD8, регулиране на експресиране на други гени."
Автор: Кристина Уласович
Източник: nplus1.ru

Завръщането в училище и децата със специфични потребности, в наложените "нови" условия



             Завръщането обратно в училище, може да бъде обезсърчително, особено за родител, чието дете има специални медицински нужди. Халза е тук, за да се увери, че вие, вашето дете и училището разбирате как ще бъдат удовлетворени тези нужди.

Колкото е възможно по-скоро: Посетете педиатър и попълнете необходимите формуляри

Ако детето ви все още не е посетено от педиатър за контролни и здравни форми в училище , сега е моментът да отидете. Педиатрите са много заети в „времето за криза“ преди началото на училището, така че не чакайте до последната минута .

Информирайте и бъдете информирани

Някои страни имат стандартен формуляр или формуляри, които описват лечението и всички необходими условия за настаняване.

За съжаление, много условия са по-сложни за управление, отколкото е описано във формуляра. Ако случаят е такъв, проведете разговор с училищния администратор, учителя и училищната медицинска сестра преди началото на училището .

Най-вероятно медицинската сестра ще е запозната със здравословното състояние на детето ви, но администрацията и учителите може да не са. Формата е само еднопосочна комуникация. Трябва да знаете как училището ще реагира на информацията във формуляра

Може да е полезно да предоставите просто обяснение на състоянието на една страница - особено що се отнася до времето на вашето дете в училище или домашна работа. Ако детето ви има разпознаваеми признаци на дистрес, специфични за вашето дете, кажете на учителя.

Например, едно дете с диабет може да се изкиска, когато кръвната захар спадне, докато друго може да се разклати. Не разчитайте на формата, за да разкажете цялата история.

На първия учебен ден, потвърдете с учителя и медицинската сестра, че са обсъдени предварително всички мерки за вашето дете.

  • Променя ли се процедурата, ако в класната стая има заместващ учител?
  • Има ли резервен учител в близката класна стая и знае ли детето ви кои са те?

лекарства хапчета лекарства обратно към училищния сезон съвети родителски ръководство специални медицински нужди медицински халза

Пригответе лекарства и / или оборудване

Ако ще съхранявате лекарства и / или медицински консумативи, батерии и др. В училище, уверете се, че имате достатъчно както за дома, така и за училище.

Лекарствата, дадени на училището, трябва да бъдат в оригиналните бутилки с рецепта, етикетирани от аптеката . Ако можете да получите само ограничена доставка в даден момент, помолете фармацевта да етикетира втора бутилка и да раздели доставката на двете етикетирани бутилки.

Уверете се, че медицинската сестра знае дали лекарството трябва да се съхранява в хладилник.

За редовно планирани лекарства , попитайте:

  • Ако в училището няма медицинска сестра, къде ще се съхранява лекарството и кой ще го прилага?
  • Ще ви посъветва ли училището, когато доставките са на изчерпване и трябва да се попълнят? (Дори ако отговорът е положителен, това лесно може да се пренебрегне, така че е умно да се регистрирате от време на време в училището}.
  • Ако лекарството трябва да се приема с храна, ще има ли храна или родителят я предоставя?
  • Дали учителят ще напомни на детето ви за приема на лекарствата или ще се очаква детето ви да запомни?
  • Ще придружи ли някой детето ви до кабинета на медицинската сестра, поне в началото?
  • Има ли конкретно време, което работи най-добре за вашето дете, за да отиде при медицинската сестра с минимални смущения?

Някои лекарства се приемат само когато детето се чувства симптоматично . Тези лекарства трябва да се приемат незабавно, за да се предотврати развитието на извънредна ситуация. Примерите включват глюкозни таблетки и астматични инхалатори.

спешни лекарства обратно към училищния сезон съвети родителски ръководство специални медицински нужди халза медицински досиета

За лекарства, взети при необходимост или при спешни случаи , попитайте:

  • Ако детето ви се нуждае от лекарства в непредсказуеми моменти, как ще предаде това на учителя - и ще му бъде ли удобно да казва на учителя по време на урок?
  • Може ли лекарството на детето да се съхранява в класната стая и дали учителят има право да го предаде на детето или да го прилага? При какви обстоятелства?

училищна медицинска сестра лекарства обратно към училищния сезон съвети родителски ръководство специални медицински нужди халза медицински записи

  • Ако само медицинската сестра може да го администрира, как детето ще стигне до медицинската сестра? Колко време ще отнеме на медицинска сестра да дойде в класната стая при спешни случаи? Напуска ли медицинската сестра сградата за обяд?

Дете, което се нуждае от лекарства за предотвратяване на извънредна ситуация, никога не трябва да напуска класната стая без отговорен ескорт.

проверете лекаря обратно към училище съвети за сезона родителски ръководство специални медицински нужди халза медицински досиета

В класната стая

Някои деца имат условия, които могат да повлияят на тяхното функциониране в класната стая. Няколко примера са:

  • Кохлеарни импланти или слухови апарати . Кажете на учителя дали слухът на вашето дете все още е нарушен и дали детето разчита до известна степен на четене на устни и ясен изказ. Какво трябва да направи учителят, ако оборудването се намокри, откачи или батерията се изтощи?

очила очила късоглед обратно към училище сезон съвети родителски ръководство специални медицински нужди халза медицински досиета

  • Очила - как ще бъдат защитени по време на занимание с фитнес? Коригирано ли е изцяло зрението на детето?
  • Брекети - в зависимост от вида на скобата, децата могат да ходят по-бавно от съучениците си, да имат затруднения с писането, да извършват фини двигателни движения или да имат ограничения в класа на фитнеса или да седят на пода. Учителят трябва да вземе предвид всички ограничения, когато планира дейности за класа, за да не причинява смущение на детето.

Уверете се, че детето ви разбира и ще се съобразява с всички мерки, направени за неговото / нейното състояние. Кажете на учителя, ако детето ви се чувства неудобно, като се обръща внимание на състоянието му.

Може да е полезно да обясните състоянието на детето си на останалите деца в класа. Обсъдете това с детето си и учителя на детето си и решете кой ще го обясни на класа. Учителите са експерти в това да знаят какво могат да разберат децата на различна възраст, но вие сте експертът по състоянието на детето си .

Уверете се, че всички деца разбират, че състоянието на детето ви не е заразно. Децата имат ярки въображения и ограничени знания и те могат да избягват детето ви, за да избегнат заразяването му.

Последно, но не и по важност

Изпращането на дете със специални нужди в училище може да бъде обезсърчително, но ако сте добре подготвени и сте установили уважителни отношения с училищния персонал, ще го намерите много по-лесно. Не забравяйте да информирате училището за всякакви промени в лекарствата, лечението или рутината. И накрая, знайте, че детето ви може да усети вашите притеснения. Говорете с учителя за притесненията си, а не с детето си.

И накрая, очаквайте вълнуващо ново време в живота на вашето дете!

Източник: halza.com

ДЕЦАТА НЕ ТЕ ОЦЕНЯВАТ ПО НЕЩАТА, С КОИТО СИ ГИ ОТРУПАЛ, А ПО ТОВА,.КОЕТО СИ ИМ ДАЛ ОТ ДУШАТА СИ И МИГОВЕТЕ ПРЕКАРАНИ ЗАЕДНО

 Децата не те оценяват по това колко пари имаш, в каква къща живееш или каква кола караш. Оценяват те по това, как се чувстват в твое присъс...