неделя, 18 юли 2021 г.

Ученици от гимназията създадоха инвалидна количка, за съпруга на своята учителка. Гимназистите нарекоха устройството „WheeStroll“ ❗ 💞

 


Ученици от гимназията създадоха инвалидна количка, за съпруга на своята учителка. 

 Гимназистите нарекоха устройството „WheeStroll“ и наскоро то спечели две международни награди!


Група ученици от гимназията в училище „Булис“ в Потомак, Мериленд, наскоро спечели две международни награди за изобретяване и проектиране на устройство, позволяващо на хората в инвалидни колички, да превозват кошчетета със своите бебета.

 Дизайна те измислили, за да помогнат на една от техните учителки.

 „Просто беше наистина невероятно да видя съпруга ми Джеръми, с когото вие [гимназистите] трябва да се срещнете виртуално и синът ни, да може да се наслаждава на тези неща.  И така, ние просто искаме да ви благодарим толкова много за невероятната иновация, която вие направихте тази година “, споделя Челси Кинг - учител в гимназията в Булис, пред групата свои ученици и млади новатори.

 Съпругът на Кинг е претърпял мозъчна операция три години по-рано, споделя още тя. Това го е поставило пред множество физически предизвикателства.

 "Някои от тях повлияха на речта му и равновесието му, което означава, че ще трябва да използва инвалидна количка.  

" И така, след като разбрахме, какви ни очаква, някак си веднага се впуснахме в търсене на решение на въпроса„ Добре, как ще той ще прави определени неща за нашето бебе, за които нормалните родители не трябва да мислят? “, Каза Кинг.  Едно от решенията, които наистина не можахме да намерим, беше начин да се наслаждаваме на разходките със сина си. "

 „Наистина искахме просто да се разхождаме като семейство и той да може да прави всичко, което прави родител без физически увреждания“, каза Кинг.

 Тогава Кинг си спомня, че Мат Зиглър, ръководител на училищната лаборатория за иновации и технологии или BITlab, преподава в клас, който прави нещата за обществено благо.

 „Изглеждаше нещо като перфектното предизвикателство за този клас.  Първо, беше страхотно да го приемаме като предизвикателство, но второ, беше страхотно, че някой в ​​нашата общност можеше да се възползва от това “, каза Зиглър.

 Класът също е трогнат от предизвикателството.  Те интервюират семейството, за да разберат по-добре техните нужди.

 „Бих се радвал на възможността, да го направя сам“, каза съпругът на Кинг.

 В продължение на няколко седмици екипите усъвършенстват идеите си.

 „Ибенка [Еспиноза] имаше група и аз имах група и двамата направихме дизайн.  Оказа се, че ако комбинираме и двата ни проекта заедно, бихме направили подобрен дизайн “, каза Джейкъб Злотницки, ръководител в Bullis.

 „Беше трудно, но не беше невъзможно“, каза Еспиноза.

 Учениците тестват дизайна и в крайна сметка излизат с две устройства за адаптация на инвалидни колички, което наричат „WheeStroll“.

 "Г-н.  Кинг щеше да сложи прикаченото приспособление.  След това щяхте да вземете столчето за кола и да го поставите в закрепващия елемент.  И след това щяхте да закопчеем бебето “, обяснява един от учениците.

 След това идва време Кинг, съпругът й и малкото им момченце Финикс, сами да изпробват WheeStroll.

 „Първият път, когато успяхме да го изведем в нашия квартал само тримата, беше невероятно“, каза Кинг.  "И така, това беше съвпадение, с което се почувствахме направо в рая, чрез това, от което се нуждаехме, и с това, което Мат му в своите класове."

 WheeStroll не само помогна да промени живота на семейстяо Кинг, но също така променя и живота на ученкците, които го създават.

 „Беше невероятно, да видя усмивката на лицето му и да разбера, че съм успял, да му помогна, да му дам тази връзка с детето му, която той не би могъл да има поради своите увреждания“, каза Бенджамин Гордън, старши в групата.

 „Това определено ме накара да се почувствам към тях и някак ме вбеси, защото подобно нещо вече трябва да бъде направено и ние не трябва да бъдем тези - гимназисти - които правят тези проекти“, каза Джуъл Уокър, първокурсник на Bullis.

 Инициативата на гимназистите не остава незабелязана.  Проектът е влиза в предизвикателството 20: make: able, което се хоства от PrintLab, Autodesk и партньори, според уебсайта на състезанието.  Учениците са натоварени със състезанието през 2021 г. с опит да „проектират и направят продукт или прототип, който подобрява ежедневния живот на някой, който се бори с мобилността в ръцете си“.

 Съдиите в международното състезание признават учениците на Bullis както за „Най-добра вдъхновяваща история“, така и за „Най-добра витрина на итеративен дизайн“ за възрастовата група 14-18.  

Училището ще получи нов 3D скенер и пакет с Filamentive пакет, който се използва при 3D печат, като награди за поставянето им в предизвикателството.

 Междувременно семейство Кинг е извънредно благодарни, че тези гимназисти са направили дизайни, които помагат на семейството им да се насладят на онова, което мнозина приемат за даденост - обикновена семейна разходка.

 (Видео: Привключете на уеб версия!?) 

🎩 97е, колко нестандартно мислят те и колко страстни са в работата по проекта мисля, че това свързва, че те са познавали мен и съпруга ми. Просто искаме, да им благодарим толкова много, защото без тях не бихме могли  няма да мога да имам това много просто нещо - каза Кинг.

Респект❗ 💞

Източник

петък, 16 юли 2021 г.

ОЩЕ ИМА НАДЕЖДА ❗


 


Днес, в ранна утрин Господ се събуди.

Усмихна се, на сънения Свят.

И сърцата на всички помръкнали люде,

Поиска, да изпълни със свойта благодат.


Чете той милиони молби и послания,... 

ала нито едно писъмце с разкаяние.

Чете хиляди страстни молитви, желания.

Ала в нито една, не видя състрадание.


И стана Му тъжно на Бог, и обидно.

За тез' милиард затворени сърца.

Копнееше с Любов, да ги изпълни скрито,

Но място не откри из зад подпрените вратца!


И Страда Бог, че хората в Душите си

са загасили Божата искра.

Че Прошката и Благодарността, от дните си

са заличили, вкоченили се от страх. 

Уж в пътя към УСПЕХ, а все надолу в Пропастта,

без ценности, най-бедни със парите си - Живот от Суета и шепа прах!


Един "живот" на бездуховно съществуване,

без съвест, обич... без морал и без сърдечност... 

В безпътица към себе си, изгубени!

Припламнал миг на дива БезЧовечност!


Бог събуди се рано, със зората на слънцето.

Във всяко живо сърце, да посее той зрънцето

Любов. Ала в много сърца завист, гняв и омраза

бяха пуснали свойта отровна зараза.


И съвсем не на всичките хора сърцата,

Отворени бяха, за любов и за щастие.

Обвиняваха много, за всичко Съдбата

И наказание виждаха, във всяко препятствие.


Милион сърца с открехнати вратички

преливаха от мъка и печал,

от злост и страх... Като ранени птички, 

в агонията на поредния провал.


Забравили, че от любов се раждаме!...

Забравили за мъдростта на Детството!...

Израждаме се, а не се изГраждаме!...

Безчувствени към всякое Вълшебство! 


А той - Бог, отговаря на всяка молитва!

Без лъжа, без да съди,... без дори, да разпитва!

Но поддържа Вселената своя вечен баланс.

За да сбъдне мечтите ни, дава ни... ШАНС!


А за шансът е нужно поне зрънце усилие.

Поне малко упорство... И любов в изобилие!


Днес, "по първи петли" разсъни се Бог.

Да изсипе Добро с изобилния рог.

Сред молби милион, с безвъзмездно очакване

Срещна само едно писъмце, без оплакване.


В него някой набързичко, беше драснал в нощта:

"БЛАГОДАРЯ ТИ, за всичките дребни неща❗💖"


И усмихва се Бог, в писъмцето поглежда.

Значи, има Надежда!... ОЩЕ, ИМА НАДЕЖДА❗💞


Ивайло Апостолов 

17.07.2021

понеделник, 28 юни 2021 г.

Ей така, закрихме традиционният детски театрален фестивал "ТАЛАНТИНО" - БЛАГОДЯРА ВИ, СЛАДУРИ, ЧЕ НИ НАПРАВИХТЕ ЧАСТ ОТ ВСИЧКО ТОВА! 💖

 



АМА, МНОГО БЛАГОДАРЯ ❗❗❗💞🎭


Както ви обещах снощи,

споделям с вас още малко ексклузивни снимки, видеа и истински спонтанни емоции от закриването на традиционния детски театален 🎭 фестивал "ТАЛАНТИНО" в Благоевград ❗💞


Искам да поздравя още веднъж и да изкажа ОГРОМНИТЕ си БЛАГОДАРНОСТИ,

на Брано  Branimir Mitov - основател на Драматичен театър "Проф. Енчо Халачев" - вдъхновител, организатор и домакин на фестивала , станал традиция, вече 8 години,  ВЪПРЕКИ ВСИЧКО, за приятелството и готовност за подкрепа❗💙🎭💛


Искрените ми адмирации и благодарности и към всички ръководители, журиращи и малчугани, които поддържат жива искрата на истинската духовност и любов към крастата и творческото съграждане ❗💞


БЛАГОДАРИМ ВИ, ЧЕ НАПРАВИХТЕ ПРОЕКТ РАЗЛИЧНИТЕ ДЕЦА НА БЪЛГАРИЯ, ЧАСТ ОТ

ВАШЕТО ПРЕКРАСНО ИЗКУСТВО, ОТ ИЗКЛЮЧИТЕЛНАТА ПОЗИТИВНА АТМОСФЕРА, КОЯТО ВИНАГИ СЪЗДАВАТЕ НА ТОЗИ ПРЕКРАСЕН ПРАЗНИК НА ТЕАТРАЛНОТО ИЗКУСТВО❗


Искрено се надявам, книжките "Да се запознаем с "Различните" деца на България", да събудят вашето нестихващо любопитство, креативност и желание да създавате! И да ви дадат основа, за идеи, които можете, да направите ЗАЕДНО ❗ 💞

Точно, защото ИМЕННО ВИЕ, НЕ СЕ СТРАХУВАТЕ, ДА ИЗРАЗИТЕ СЕБЕ СИ И ДА БЪДЕТЕ ОНОВА ГРАДИВНО "РАЗЛИЧНО", КОЕТО ПРОМЕНЯ И ДВИЖИ СВЕТА НАПРЕД ⏩ ❗ 💗


Най-искрени благодарности и на прекрасните ЦЕЦО НИКОЛОВ и НИКИ СТАНОЕВ, че прегърнаха идеята❗💞


ДЕРЗАЙТЕ И ПРОДЪЛЖАВАЙТЕ, ДА ТВОРИТЕ, СЛАДУРИ❗💖🎭💖

неделя, 27 юни 2021 г.

КАКВО Е ДОБРЕ ДА ЗНАЕТЕ ЗА СПАСТИЧНОСТТА, СВЪРЗАНА С ДЦП ?

 



Церебралната парализа е състояние, което възниква вследствие от мозъчно увреждане, настъпило по време на бременността, раждането или неонаталния период. Честотата неше 1-2 на 1000, зега вепе е 2,0 – 2,5 на 1000 новородени. Счита се, че рискът от развитие на ДЦП е повишен при бебета след трудно раждане или многоплодна бременност, преждевременно родени, бебета с ниско тегло и такива, които са престояли в кувьоз след раждането, както и бебета на майки със сериозни здравословни проблеми по време на бременността.


Церебралната парализа засяга контрола на мускулите и движенията при децата, и може да има различни характеристики в зависимост от участъка от мозъка, който е засегнат от увреждането. При ДЦП движенията на ръцете и краката са силно ограничени или извън контрол, наблюдава се ограничена подвижност поради спастичността, която представлява сковаване на мускулите. Забавяне в способностите за изправяне на главата, установяване на контрол над тялото и седене са първите сигнали в развитието на бебето, за които семейството трябва да следи. Бебетата трябва да умеят да контролират главата си в края на първото тримесечие. Освен това, трябва да могат да седят без помощни средства на 7 или 8 месеца. 



ЗА СПАСТИЧНОСТТА

Церебралната парализа, която води до трайни неблагоприятни ефекти за мозъка, възниква при мозъчно увреждане преди или след раждането. Изявява се под формата на аномалии в движенията и поведението, и се среща под различни форми, в зависимост от мястото на мозъчното увреждане.





Какво е спастичност?

Спастичността е най-честото двигателно нарушение при церебрална парализа. Среща се при 60% от децата, родени с тази диагноза. Спастичната церебрална парализа се развива под формата на ограничени движения и деформации, поради засилваща се скованост на мускулите на ръцете и краката. В нашата страна основната причина за спастична церебрална парализа при бебета е недостатъчното снабдяване с кислород по време на раждането, което се дължи на различни фактори. Децата с това заболяване са претърпели трайно увреждане на мозъка преди, по време на раждането или след него (през първите години), и в резултат изпитват двигателни затруднения и скованост в мускулите, наричани спастичност. Спастичната церебрална парализа се разделя на подтипове, в зависимост от вида на двигателния проблем и засегнатата част от тялото. При най-разпространената форма, мускулите на ръцете и краката са сковани в различна степен. При по-лека форма може да са засегнати само краката. Децата с лека форма прохождат късно и обикновено ходят на пръсти. В по-тежка форма двигателните нарушения се наблюдават и в ръцете, както и в горната част на краката. Децата с такава форма на спастичност или прохождат твърде късно, или изобщо не се научават да ходят. В най-тежките случаи детето може да не е в състояние дори да става от леглото. В малка част от случаите детето изобщо не може да се движи.


Как се диагностицира спастичната церебрална парализа?

Спастичната церебрална парализа обикновено се диагностицира при бебета след трудно раждане, преждевременно родени, бебета с ниско тегло и такива, които са престояли в кувьоз след раждането,бебета на майки със сериозни здравословни проблеми по време на бременността и бебета, които изостават в развитието си, или такива, при които педиатърът или личният лекар са забелязали значителни отклонения от нормалното за възрастта развитие. Основният метод за диагностициране е ядрено-магнитен резонанс (ЯМР).


Важно е семейството да бъде информирано

Ако смятате, че детето ви има спастичност вследствие от церебрална парализа, съберете информация за това състояние и се свържете със съответните институции. Не сравнявайте детето си с други деца. Насърчавайте го да работи върху способностите си. Можете да научите много от опита и историите на други семейства на деца с церебрална парализа; не пренебрегвайте вашите нужди и социалната среда. Можете да помогнете на детето си, като останете силни. Станете част от екипа му за рехабилитация, лечение и образование. Окуражавайте го за неща, с които може да се справи. Набавете си необходимата информация за социалните ви права като семейство на дете с церебрална парализа.

Източник : acibadem.bg

Ползите от лечебната физкултура при децата

 



КАКВО Е ЛФК?

Лечебната физкултура (ЛФК) е комплекс от физически и дихателни упражнения, които имат общ здравен и терапевтичен ефект върху детския организъм. Упражненията по ЛФК  са много полезни при хронични или вродени аномалии на мускулно-скелетната система, респираторната и храносмилателната система. Редовното и адекватното физическо натоварване насърчава хармоничното развитие на детето, а също така и намалява честотата на други заболявания.

КОГА СЕ ПРИЛАГА ЛФК?

Лечебната физкултура е естествен метод, който оказва благоприятно влияние върху детския организъм, помага и за хармоничното развитие или за по-лесното възстановяване след различни заболявания или травми.

 


Благодарение на физическите упражнения се извършва нормализиране и подобряване на метаболитните процеси. Също така се прилагат и някои физиотерапевтични упражнения, които предотвратяват деформацията на мускулно-скелетната система и подпомагат растежа и развитието й.

Ако детето редовно се занимава с лечебна физкултура, това ще помогне да се избегнат редица общи заболявания при децата, като изкривяване на гръбначния стълб, плоски стъпала, нарушена поза, изкривявания на долните крайници. В същото време лечебната физкултура има роля в укрепването на общото физическо състояние, повишаване на защитнити сили на организма, което респективно предпазва децата от лесно разболяване.


Важно е лечебната физкултура да се прилага навреме, тъй като съществува риск тези заболявания да доведат до по-сериозни проблеми при децата, като например изоставане в растежа и развитието, както и до увреждане на някои от основните функции на организма. Ето защо е от изключително значение да се прилага ЛФК, не само като лечение, но и като превенция. 

КАК СЕ ПРОВЕЖДАТ УПРАЖНЕНИЯТА ПО ЛФК?

Лечебната физкултура за деца има една основна характеристика - голям брой различни упражнения и игри, които са подбрани индивидуално за всяко дете, като се вземат предвид възрастта, нивото на развитие, както и индивидуалните характерови и двигателните умения на детето. Самите упражнения са увлекателни, като не оставят детето да скучае, карат го да се чувства комфортно и спокойно. Курсът по ЛФК може да се провежда както в група, така и под формата на индивидуални консултации.

Източник :  малки чудеса

PNF / ПНМУ - терапия или методиката на д-р Херман Кабат, за работа с хора с двигателни затруднения

 



PNF – Proprioceptive Neuromuscular Facilitation  = Проприоцептивно Невромускулно Улеснение – това е името на концепция, която по-точно би била обяснена като:

Подобряване на функционалноста на невро-мускулната система, чрез стимулиране на проприорецепторите и екстерорецепторите.

Проприоцептивно:  участват рецепторите даващи информация относно движението и положението на тялото в пространсвото

Невромускулно:  нервната и мускулната система също участват

Улеснение: изпълнението е лесно

PNF е една от най-популярните и наложили се методики в сферата на физикалната и рехабилитационна терапия от почти 70 години насам. Като всяка съвременна концепция, PNF има своя философия, основни правила и принципи на изпълнение.



Дълги години в България методиката е известна като ПНМУ, което значи абсолютно същото. Разликата е не в наименованието, а в практическата прецизност на приложението. Познатото в България ПНМУ е PNF но в малко по – стар, неотговарящ на съвременния му вид, вариант. Развит през 1940-те години като подход за лечение на неврологични пациенти Проприоцептивното неврно-мускулно улесняване (ПНУ) е една от „старите” концепции във физиотерапията третираща всички видове дисфункции на нервно-мускулната система. Революционно за неговото време Д-р Херман Кабат развил лечебна концепция базирана на научи открития. Главната идея на ПНУ концепцията е улесняването на функцията чрез създаване на сензитивен фон за по-добър моторен контрол. Концепцията предлага възможности на терапевтично въздействие, както върху активността (тоест функцията), така и на ниво структура (мускулна и нервна тъкан) на тялото. Въпреки, че някои прилежащи предположения по това време не могат да бъдат доказани (все още), променили са се или трябва да бъдат погледанти от различна перспектива, ПНУ е успял да оцелее. Главната причина за това са неговите крайъгълни камъни -ПНУ философията, основните принципи, ПНУ техниките и формата на ПНУ моделите, рамка за изключително много странен и гъвкав набор от методи. Те позволяват на терапевта да интегрира новите открития без да се отдалечава от основните идеи. За много терапевти ПНУ е директна употреба на ПНУ моделите (диагонали за долен крайник при проблеми в долния крайник и диагонали за горен крайник при проблеми в горния крайник и т.н.). Но ПНУ може да предложи много повече. По време на изпълнението на PNF, различни мускулни модели се “извличат“ чрез специфично стимулиране на различните типове рецептори. Водещо за изпълнението е индивидуалното състояние и двигателен капацитет на пациента. Третирането на пациентите се определя от техния функционален дефицит, който може да се изразява в:

– Липса на стабилност и сила при някой дейности

– Намаляване на физиологичните (нормални) движения

– Намаляване на мускулната сила и стабилност

– Лоша координация и баланс

– Трудност при изпълнение на ежедневни битови и професионални дейности и др.



PNF може да се прилага при всички клинични случаи в които невро-мускулната система е въвлечена в дефицит, като неврология, ортопедия и травматология, педиатрия, гериатрия, вътрешни болести и гинекология. В основата на PNF-концепцията, обаче лежи философията, че независимо от това дали човек е с нарушено здравословно състояние или е здрав, той притежава немобилизиран (скрит) функционален потенциал. “Отключването” на този потенциал е възможно само посретством следването на неврофизиологичните принципи за Моторен Контрол.  Инструмента за това са специфичните PNF техники и двигателните модели в които са изпълнени те. Техниките са групирани в зависимост от целта на терапията и са техники за засилване, релаксация и за координационно обучение.


Източник :  pnf.bg



петък, 25 юни 2021 г.

Отново за психичното здраве и отношението към него

 

    сн. ucsh.edu


За разлика от телесната болест, повечето хора трудно разбират душевното страдание и причините за него. За това, много по-често са склонни да са толерантни  и съпричастни към първото, докато второто са склонни да игнорират, или дори да се отнасят агресивно към пострадалите. Същото се отнася и за разлните форми и дефицити, резултат от неврологични увреждания и дисфункции, като Церебралната парализа, например.


"Когато става въпрос за физическо здраве, ние разбираме, че то е широко спектърно. Някои хора имат проблем със зрението и носят очила. Други имат проблем със ставите. Но ние не групираме всички заедно в определението "физически болни".


Психичното здраве е континуум, което означава, че има голяма вероятност да не сте 100 процента психично здрав. Според Центровете за контрол и превенция на заболяванията едва 17% от възрастните функционират при "оптимално психично здраве".


Стресът, промяната в житейските условия, прекъсването на съня, промяната в диетата или свързаните със семейството проблеми са само някои от нещата, които биха могли да повлияят на психичното ни здраве."За разлика от телесната болест, повечето хора трудно разбират душевното страдание и причините за него. За това, много по-често са склонни да са толерантни и съпричастни към първото, докато второто са склонни да игнорират, или дори да се отнасят агресивно към пострадалите. Същото се отнася и за разлните форми и дефицити, резултат от неврологични увреждания и дисфункции, като Церебралната парализа, например.


"Когато става въпрос за физическо здраве, ние разбираме, че то е широко спектърно. Някои хора имат проблем със зрението и носят очила. Други имат проблем със ставите. Но ние не групираме всички заедно в определението "физически болни".


Психичното здраве е континуум, което означава, че има голяма вероятност да не сте 100 процента психично здрав. Според Центровете за контрол и превенция на заболяванията едва 17% от възрастните функционират при "оптимално психично здраве".


Стресът, промяната в житейските условия, прекъсването на съня, промяната в диетата или свързаните със семейството проблеми са само някои от нещата, които биха могли да повлияят на психичното ни здраве."

☯️☯️☯️


 ВСЕКИ ЕДИН ОТ НАС 

МОЖЕ ДА ПОМОГНЕ В БОРБАТА СЪС СТИГМАТА НА ПСИХИЧНИТЕ ЗАБОЛЯВАНИЯ❗


Ако никога не сте имали пристъп на депресия или тревожност, може би е съвсем естествено да кажете, че подобни проблеми имат само "някои" хора. И точно това е съществен елемент от дискриминацията на психичните заболявания.


Много често фразата "психично заболяване" се използва по унизителен начин: "Сигурно е психично болен, щом постъпва така".


Но ние не говорим по този начин за физическото здраве. Никой никога не описва някой друг, като казва: "Той е физически болен."


Когато става въпрос за физическо здраве, ние разбираме, че то е широко спектърно. Някои хора имат проблем със зрението и носят очила. Други имат проблем със ставите. Но ние не групираме всички заедно в определението "физически болни".


Психичното здраве е континуум, което означава, че има голяма вероятност да не сте 100 процента психично здрав. Според Центровете за контрол и превенция на заболяванията едва 17% от възрастните функционират при "оптимално психично здраве".


Стресът, промяната в житейските условия, прекъсването на съня, промяната в диетата или свързаните със семейството проблеми са само някои от нещата, които биха могли да повлияят на психичното ни здраве.


Време е да осъзнаем, че препоръката за изграждане на умствена сила не е обидна 

Всички знаем колко важни са за физическото здраве, правилният начин на хранене и спортът. Нещо повече, за нас не е обидно, когато лекар ни посъветва да намалим консумацията на сол или алкохол, да се движим повече...


Когато обаче става въпрос за психично здраве, препоръката за превенция предполага, че хората с психични заболявания по някакъв начин сами са виновни за тях.


Много хора смятат, че умствената сила е термин, който "може да обиди някого." Някои от тях вероятно имат дълбоко вкоренено погрешно схващане, че психичното заболяване е умствена слабост.


Създаването на здравословни психически навици - и освобождаването от лошите - няма да предотврати всички психични заболявания, но може да попречи на развитието на някои. Да се говори за това как да се грижим по-добре за себе си не трябва да е обидно.


Говоренето открито за това как да се изгради умствена сила може да помогне на много хора да подобрят психологическото си благополучие. И макар че понякога може да обиди някого, може да спаси и много животи.


Всеки един от нас може да помогне в борбата със стигмата на психичните заболявания

Всички ние можем да помогнем в борбата със стигмата на психичните заболявания с подходящите думи в точния момент. Вижте няколко неща, които можете да направите, за да започнете разговор, който може да промени живота на някого:


Говорете за ресурси

Психичните заболявания са лечими, но хората трябва да знаят къде могат да потърсят помощ. Онлайн инструментите за скрининг, горещите линии и групите за подкрепа са безплатни и достъпни за всички. Ако някой се нуждае от терапия или медикаменти, споделянето на проблема с лекар обикновено е добро начало.


Обсъдете стратегии за изграждане на умствена сила

Практикуването на упражнения за умствена сила помагат да се справим с неудобните емоции и негативното мислене. Споделяйте стратегиите си с другите и питайте как се справят с проблемите и съмненията в себе си, с чувството за вина или тревогата.


Говорете за психичното здраве и на работното място

Проблемите на психичното здраве засягат всяка сфера – от производителността до разходите за здравно осигуряване, така че превантивните мерки биха били от полза и за самите лидери.


Мислете за психичното здраве като за континуум

Вместо да предполагате, че сте психично здрави или психично болни, признайте, че всички ние имаме възходи и падения в живота, и има моменти, в които психичното ви здраве ще бъде по-добро, и такива, в които ще бъде по-лошо.


Споделете собствени преживявания

Говорете открито за периодите в живота си, в които сте се чувствали депресирани или тревожни. Не се притеснявайте да подчертавате, че психичен проблем може да има всеки и е важно да се търси помощ.


Предлагайте помощта си

Понякога хората с психични заболявания не знаят дали им е нужна професионална помощ, нямат представа към кого да се обърнат и какво да направят. Предложете да помогнете на някого да насрочи среща с лекаря си и ако е нужно, го придружете за подкрепа.


Надяваме се, че някога ще живеем в свят, в който всеки има достъп до редовна профилактика на психичното здраве и хората ще могат да говорят за депресията или тревожността по същия начин, по който някой споделя, че има артрит.


 


Източник: psychology.framar.bg

ДЕЦАТА НЕ ТЕ ОЦЕНЯВАТ ПО НЕЩАТА, С КОИТО СИ ГИ ОТРУПАЛ, А ПО ТОВА,.КОЕТО СИ ИМ ДАЛ ОТ ДУШАТА СИ И МИГОВЕТЕ ПРЕКАРАНИ ЗАЕДНО

 Децата не те оценяват по това колко пари имаш, в каква къща живееш или каква кола караш. Оценяват те по това, как се чувстват в твое присъс...